68GT500 hat geschrieben:Hi zusammen,
warum sollte ein Stroker nur in Verbindung mit den 4V Köpfen Sinn machen??
Die 2V Köpfe fließen in Serienform deutlich besser als alle Windsor Köpfe - und Windsor Motoren werden mehr als oft gestroked..
Die Flußnummern der Serien 2V liegen auf dem Niveau der 165er AFR Köpfe ! Also ganz weit weg von schlecht!
Andres herum wird eher ein Schuh draus, ein Motor mit 4V Köpfen macht erst als Stroker richtig Sinn. Die 4V Köpfe sind nämlich "etwas gross" geraten für den relativ kleinen 351er.
mfg
Michael
Hi Michael,
warum ich die 2V Köpfe nicht mit eine Stroker in Verbindung sehe hast du bereits beantwortet. Weil die 2V für einen nicht gestrokten Motor einwandfrei funktionieren, und bei einem Stroker zum limitierenden Faktor werden. Ich fahre seit zwei Jahren einen leicht modifizierten 2V und finde das es ein super Motor für die Straße ist.
Beim 4V kann der höhere Gasdurchfluss von einem Stroker die Schwächen des Motors im unteren/mitleren Drehzahlbereich verbessern, weil die Kanäle besser gefüllt werden.
Mein Set-Up wäre:
geiler Straßenmotor = CHI2V ohne Stroker o. Guss 4V(closed chamber) mit Stroker
Drehmoment Monster = CHI2V mit Stroker, never ever einen Guss 2V
Mixed = CHI3V
Hard Core = CHI4V mit Stroker
aus dem WWW zu den Köpfen:
Although this may seem an oversimplification, lacking specifics such as casting numbers and markings, this is what you can expect to find out there at swap meets and online auctions. Which heads should you pursue and which ones should you avoid? Open-chamber, Cleveland 2-barrel and 4-barrel heads, even if your Ford was originally equipped with them, should be avoided. Throw them on the shelf or into the recycle bin because they are terrible cylinder heads. Poor quench and chamber irregularities that cause spark knock make the two open-chamber heads unacceptable for a high-performance Cleveland. They spark knock when you start the engine and they knock under hard acceleration, which makes them a poor choice for any Cleveland engine including the 351M and 400 engines. There’s little or nothing you can do with these heads to gain performance or prevent spark knock. I’m puzzled every time I see these heads used for a magazine or buddy’s project because they are such a poor cylinder head. Considering the great wealth of aftermarket and Aussie iron heads available for the Cleveland, there is no reason to ever use an open-chamber head.
There are suitable factory iron Cleveland heads you can use with great success if you know how to work them and know how you’re going to use them. The North American 351C-4V head with closed wedge chambers offers one of the best combustion chambers of its time. However, it is a medium- to high-RPM cylinder head with huge intake ports and lackluster exhaust ports with an ugly floor. It falls on its face as a street cylinder head because there’s insufficient lowto mid-range torque because you’re not going to get velocity at low RPM. Compression ratio is high, which means you need to lower compression via piston dimensions if running pump gas.