Getriebe T5 world class defekt

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70lime met
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Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von 70lime met »

borg warner t5 getriebe zu verkaufen. rückwertsgang defekt. Es ist das 13-52-066-919. Es war im 89 mustang 5.0. 150€ hätte ich gerne. Nur das, was aufm Bild sichtbar.

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Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Regards, Sebastian

KLICK 8-) https://www.youtube.com/watch?v=vOzyEZPyJhg&t=68s 8-)


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badboy289
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von badboy289 »

Hi

Nehm ich!
Gruß Tobi

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70lime met
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von 70lime met »

ok. sende mir alles durch sebastian@early-mustang.com. oder pn. Ich schaue wegen Versand und schicke es weg.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Regards, Sebastian

KLICK 8-) https://www.youtube.com/watch?v=vOzyEZPyJhg&t=68s 8-)


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68GT500
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von 68GT500 »

Mist - zu spät - sonst wäre es meines gewesen...

@Tobi: Brauchst Du Teile ? ;-)
Kaum ist alles "Idioten-sicher" gemacht, schlägt die Evolution zu und liefert einen "besseren Idioten".
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badboy289
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von badboy289 »

Hi Micha

Teile brauch ich nicht aber ich brauch eventuell bald ein Schaltgetriebe ( neues Projekt) da kam das T5 gerade recht und ich denk mal ich bekomme das wieder günstig zu laufen und hab auch noch nie ein T5 zerlegt, da bin ich auch scharf drauf... :D mal eine neue Herausforderung ;-)
Gruß Tobi

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Orbiter
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von Orbiter »

He Coool
mal mit dem Felix, 66con kurzschließen oder den Fred Schaltgetriebe Workshopp beim Bär-Bel benutzen,
wenn wir den Felix zusammenbauen könnte ja noch jemand dazukommen das die Fotos vom Workshopp nicht so einsam sind.

Grüße
Markus Rückwertsgang wird ausgebaut Bernhardt
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badboy289
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von badboy289 »

Hi Markus

wenn ich das richtig verstehe oftst/rätst du mir eine Teilnahme an dem Schaltgetriebe Work shop, da muss ich aber enttäuschen ich kämpf mich da alleine durch ;-) und ist mir glaub auch zu weit weg.

Getriebe hab ich auch öfter auf der Werkbank nur eben 80% C4 und bis jetzt kein T5.

Es soll auch nicht einfach zusammen sondern eben perfekt werden und möglichst bis zu 400Ps und 600Nm wegstecken können am Ende. Da werden also erst mal ein paar Teile her müssen und wer weiss was alles fehlt...

Lese mich jetzt erst mal ein was mit dem T5 überhaupt möglich ist, ein WC ist es hoffe ich mal ,dann ist es schon mal ein guter Anfang.

Eine gute Explosionszeichnung kann ich auch noch gebrauchen ;-)
Gruß Tobi

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badboy289
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von badboy289 »

Car Craft sag mehr wie 450Nm 330ft/lbs gehen nicht :-(

Mehr geht immer :-D

Erst mal gucken was ich von den HP Teilen unten im Text hab, dann guck ich weiter.

Borg-Warner/TTC T5 T5-Z

The Borg-Warner T5 manual five-speed transmission has been used in a wide variety of applications since it was first put into production in the late '70s; in fact, there are currently over 260 part numbers for T5 assemblies on the books. This has resulted in numerous variations over its production 20-plus-year lifespan. The original intent of this gearbox was to provide a relatively lightweight (under 80 pounds), smooth-shifting manual transmission with overdrive for improved fuel efficiency. But it wasn't long before it was providing an excellent bridge between performance and economy. The two versions most familiar to car crafters are the '83-'95 Ford Mustang 5.0L and the '83-'92 V-8-powered Camaro and Firebird. Despite the similar parameters of both of these vehicles, the gearboxes used in each are significantly different from one another, and to make matters even more confusing, there were changes to each during their respective runs. The upside is that these changes were almost always done in the name of increased durability, as the Detroit horsepower race escalated.

The primary differences in T5s for both the Mustang and the F-car can be split into two classifications: World Class (WC) and non-World Class (NWC). The term World Class is often thought to be reserved for the best T5s built, but actually there were further upgrades after this nomenclature was first applied. The World Class upgrades consisted primarily of caged needle bearings for First, Second, and Third gears, compared to the gears riding on a solid shaft as they do in NWC versions. The counter gears in WC boxes use tapered roller bearings in place of the standard rollers in the NWC. World Class boxes also use fiber-lined blocker rings on First through Fourth gears to improve synchronizing for smoother shifts. Despite these upgrades, the first WC boxes carry the same 265-lb-ft torque rating as the NWC units before them, probably since the changes were actually aimed at improving the transmission's operating performance rather than its integrity.

The NWC gearboxes use a 2.95 First gear while the later WC units have a 3.35 First. This holds true for both Camaro and Mustang boxes, though the Mustang went to the WC for the '85 model year while the Camaro didn't make the switch until '88. For the '90 model year, Ford worked with Borg-Warner to further upgrade the T5, resulting in new Second and Third gearsets using course-pitch gear teeth and higher nickel-content steel. These changes raised the torque rating to 300 lb-ft in Mustangs. Later, the T5 was further upgraded to harness the power of the '93 Mustang Cobra. This version, dubbed the T5 "Z" because of its Ford part number designation, has tapered output bearings and a steel front-bearing retainer (versus aluminum) among other things, pushing its torque rating to 330 lb-ft.
Gruß Tobi

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Schraubaer
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von Schraubaer »

Car Craft sag mehr wie 450Nm 330ft/lbs gehen nicht :-(

Mehr geht immer :-D


Das Problem sind weniger die Innereien, sondern das Gehäuse!

:? Heiner...
Ich drücke solange ein Auge zu, bis ich anfange damit zu zielen!

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badboy289
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Re: Getriebe T5 world class defekt

Beitrag von badboy289 »

Mit G-Force Internal Teilen sollen 650Nm gehen :-) fragt sich nur was das kostet.
Gruß Tobi

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